Dobrý den,
je mi 35 let. Asi před 15 lety mi byly odstraněny krční mandle. Minulý rok se mi na místě pravé mandle objevil výrůstek veliký skoro jako mandle. Můj ošetřující lékař ORL mi tvdí, že ve výjmečných případech mohou krční mandle narůst podruhé. Prý to jako mandle vypadá a pokud nepůsobí problémy není nuné ji odstranit. Je to možné? Ikdyž jsem svému ošetřujícímu lékaři doposud většinou důvěřoval, nyní mám trošičku obavy. Lze nějak s jistotou určit, že se jedná pouze o mandli. Mohu klidně spát? Děkuji
Krční mandle znovu narostla
(Diskuze k tématu Tonsilektomie (odstranění krčních mandlí))
návštěvník
Probíhá odesílání formuláře
Dobry den,
odpovidam na Vas dotaz, zda lze s jistotou urcit, zda se jedna o tkan krcni mandle nebo ne.
Ano, pokud by mel Vas lekar podezreni,byla by indikovana biopsie nebo uplne odstraneni tohoto "vyrustku";a dle vysledku by byl navrzen dalsi postup.
Uz pouhym okem lze vsak v naproste vetsine posoudit,zda se jedna o tzv. "lymfatickou tkan" nebo ne.
Vas lekar si Vas urcite pozval na kontrolu; bude-li mit podezreni,bude takto postupovat.
Preji Vam priznivy vysledek; budete-li chtit znat muj nazor, rada se na Vas podivam...
Srdecne zdravim,
Ludvika Zahorova,Poliklinika Na Narodni,Praha 1, 222 075 120
návštěvník
Počet příspěvků: 16
Vykašlávání hlenů myslím znamená, že je v těle hlen. Také si myslím, že tam byl i před mandlemi a nadále tam bude. Vytržením mandlí - vyjma případů kdy tam byl absces, nebo rakovina - je holý nesmysl a neřeší problém. Problémy se přesunou jen dále do těla a později nastanou hlubší - zdánlivě nesouvisející - zdravotní problémy. To, že je v hlenu krev znamená zase jen, že zákrok byl navíc ranou pro tělo, ranou, která se špatně hojí.