Pulzace a tlak v uchu

kamilaf návštěvník
  • 4 odpovědí

Pulzace a tlak v uchu

kamilaf  |  Jihomoravský kraj
  • 4 odpovědí
 |  Jihomoravský kraj
Dobrý den,
poslední 2 měsíce se mi stávalo, že při ranním vstávání-při sednutí z lehu, mi párkrát zapulzovalo s šuměním a tlakem v levém uchu.
Nyní se to zhoršilo, v levém uchu mi pulzuje každou noc po delším ležení, začne to asi uprostřed noci a trvá to do rána, dokud nevstanu. A to téměř při každém pohybu, zvláště přetočení z boku na bok a posazení, také při silnějším polknutí. Nic nebolí, ale je to velice nepříjemné. Nemůžu kvůli tomu někdy vůbec spát. Možná by mi ani tak nevadil ten šum, který pulzaci doprovází, ale spíše tlak.
Když vstanu do vzpřímené polohy, je klid a celý den o ničem nevím, při jakémkoli pohybu. Uši mě nebolí, nehučí mi v nich ani nepíská. Pouze levé ucho mě velmi mírně pobolívá.
Před pár dny jsem dostala zánět hltanu, s kterým se to zhoršilo (asi kvůli překrvení a otoku sliznic), navštívila jsem i lékaře na ORL. Ten konstatoval, že zvukovody a bubínky jsou v pořádku, že je to způsobeno zvýšením TK při pohybu a nedá se s tím nic dělat. Audio vyšetření naprosto v pořádku. A ještě, že by na to mohly mít vliv problémy s páteří. Vysokým TK netrpím, naopak mám tlak spíše nízký, se zády však problémy mívám. Na zánět jsem dostala ATB, již ustoupil, ale nepříjemné pulzace s tlakem zůstávají. Levé ucho slabě pobolívá, rovněž zánět se více projevil na levé straně. Na záda cvičím, chodím i k fyzioterapeutce.
Nevíte, čím to může být způsobeno? Nějak se mi nezdá, že by to bylo jen přechodným zvýšením TK při pohybu, toto má jiný charakter - víc tlaku a šumění. Také mi není jasné, proč se mi to děje jen v leže a navíc po delší době v této poloze? Co se s tím dá dělat?
Moc Vám děkuji za případné odpovědi.
Odborníci v okolí
  • 87 odpovědí
  • 3 Likes
MUDr. Ludvika Záhořová  |  Otorinolaryngologie, Praha
  • 87 odpovědí
  • 3 Likes
 |  Otorinolaryngologie, Praha
Dobry den,