Notice: Trying to get property of non-object in /data/www/medved/application/widgets/NewsletterSubscriberSideWidget.php on line 112
Zlomenina člunkové kosti - Konzervativní léčba úrazů - Diskuze

Zlomenina člunkové kosti

Zlomenina člunkové kosti

zbynek  |  návštěvník  |  Kraj Vysočina
  • 2 odpovědí
Dobrý den, jsem již dva roky v zahraničí a před rokem jsem měl úraz ruky. Spadl jsem na zápěstí. Nešel jsem tehdy k doktorovi protože malý otok zmizel po prvním dnu. Myslel jsem, že mám ruku jen naraženou a tak jsem použil jen ortézu, kterou vlastním již déle. asi po měsíci jsem ortézu sundal a zápěstí bez problému používal. Jenom jsem ho neohnul tak moc jako to druhé. Před měsícem a půl jsem znova upadl na sjezdovce a znova na toto zápěstí. Tentokrát už byla bolest větší a tak jsem navštívil lékaře. na rentgenu byla vidět zlomená kost (ta pod palcem, vypadá jako fazole, lékař říkal, že se nejčastěji láme) po měsíci jsem šel na kontrolu a doktor mi říkal, že mi kost nesrůstá, a že budu muset na operaci. Problém je ten, že místní pojišťovna mi možná neuhradí tuto operaci. Nemohu však také ze dne na den odjet zpět do ČR. Můj dotaz tedy zní, jestli mohu tuto operaci odložit o nějaký ten měsíc a jestli by toto odložení znamenalo do budoucna nějaké pohybové problémy nebo problémy se zátěží. Jsem aktivní sportovec a zápěstí hodně zatěžuji. V přpadě, že by odklad nevadil, musím po celou tuto dobu nosit sádru? Necítim totiž žádnou bolest. Ještě pro doplnění, je mi 28let. Předem děkuji za Vaší odpověď. Zbynek.
Revmacentrum®  |  Basic member  |  Brno
  • 1230 odpovědí
  • 9 Likes
Zdravím,
tvůj případ je přímo klasika vzniku pakloubu člunkové kosti (os scaphoideum, angl. scaphoid bone).
Pakloub u člunkové kosti je častý. Potíže při běžné denní aktivitě bez zátěže horní končetiny nedělá. Může se projevovat omezením hybnosti, při zátěži i otokem a bolestí zápěstí.