Ruční masáž před přístrojovou lymfodrenáží?

(Diskuze k tématu Lymfatické masáže, Lymfodrenáž)

Ruční masáž před přístrojovou lymfodrenáží?

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli se musí pokaždé nastartovat lymfatický systém před přístrojovou lymf.masáží manuálně? Je nebo není to nutné? Oč mi jde, chodím na Lymfoven( hlavně kvůli celulitidě)a ve studiu kam docházím na přístrojovou lymfodrenáž to nedělají, prý si to mám udělat sama. Stačí, když si prý uvolním klíčky na krku a třísla - je to pravda( najdu někde postup)? A musí to na sebe časově navazovat, třeba když na Lymfoven jdu jeden den, tak bych např. na tu ruční masáž šla den předem, nebo ten den ráno, ale někam jinam? Děkuji za odpověď.

4.3.2011 11:34

Probíhá odesílání formuláře

RE: Ruční masáž před přístrojovou lymfodrenáží?

Dobrý den,
před každou lymfodrenáží je nutné otevřít lymfatické dráhy prohmatáním jednotlivých lymfatických bodů od hlavy směrem k dolním končetinám. Měl by to provádět vyškolený zdravotnický personál těsně před začátkem lymfodrenáže ruční i přístrojové.
Avienclinic

4.3.2011 12:01

Kvalitní  (0)    Nekvalitní  (24)
RE: Ruční masáž před přístrojovou lymfodrenáží?

Dobrý den ,ráda bych reagovala na otazku.Poslední dobou se rozmohla přístrojová lymfodrenáž ale tak trochu se pozapomíná na učel a víc se hledí na zisk.Muj nazor je že při každe lymfomasáži musí ..musí dojít k tzv.bazálnímu ošetření krku a hlavních mízních uzlin jinak cela procedura ztrací smysl a naopak muže uškodit klientovi.Nesouhlasím že lymfodrenaže musí proví¨ádět jen zdravotnický personál ale že musí byt terapeut školený a vědomý si toho co děla to zcela určitě.Podle tohoto se i pozná o kvalitní službu .Takže rada na zavěr..lymfatická masáž musí začínat bazalním ošetřením a musí být jemna..pokud to tak není jděte pryč a vubec se nenechte ošetřit a ve studiu doporučte aby si doplnili vzdělání.Pokud chcete ještě něco vědět kontakt na mne najdete na www.maserkanada.cz Zdravím Nada

4.3.2011 14:56

Kvalitní  (40)    Nekvalitní  (8)
RE: Ruční masáž před přístrojovou lymfodrenáží?

Souhlasíme s paní Naďou. A tazatelce doporučujeme, aby ihned změnila studio, kam chodí, a obrátila se na odborníky.

20.6.2011 20:55

Kvalitní  (1)    Nekvalitní  (0)
RE: Ruční masáž před přístrojovou lymfodrenáží?

Dobrý den, vyzkoušela jsem spoustu \"zaručených\" metod proti celulitidě a otokům a nakonec jsem zjistila, že nejlepší varianta je manuální lymfodrenáž. Nicméně souhlasím s tím, že je potřeba najít správného odborníka. Osobně chodím už přes půl roku k J. Malcherové v Brně a jsem velmi spokojená. Mirka

18.9.2011 00:26

Kvalitní  (0)    Nekvalitní  (0)

Před lymfodrenáží je VŽDY nutné uvolnit odtokové cesty lymfy - "otevření" - jak říkáte "nastartovat lymfatický systém." A to před manuální i přístrojovou. Je nutno manuálně uvolnit uzliny na přední straně krku a poté regionální uzliny. U lymfodrenáže dolních končetin v tříslech, u horních končetin v podpaží. Pokud by byla prováděna lymfodrenáž bez počátečního "otevření" odtokových cest, mohl by být její výsledek zhoršení otoku. Na toto pozor zejména v nezdravotnických zařízeních provádějících lymfodrenáž. Manuální "otevření" by Vám měl provádět lymfoterapeut sám popř. Vás to naučit, sama by jste si to nikde neměla hledat a asi by jste to ani nedělala správně. Je nutno provádět manuální uvolnění každý den před aplikací Lymfovenu.

24.1.2012 00:35

Kvalitní  (3)    Nekvalitní  (3)

Plně souhlasím s panem Bajnárkem!! Cituji: Před lymfodrenáží je VŽDY nutné uvolnit odtokové cesty lymfy - "otevření" - jak říkáte "nastartovat lymfatický systém." A to před manuální i přístrojovou. Je nutno manuálně uvolnit uzliny na přední straně krku a poté regionální uzliny. U lymfodrenáže dolních končetin v tříslech, u horních končetin v podpaží. Pokud by byla prováděna lymfodrenáž bez počátečního "otevření" odtokových cest, mohl by být její výsledek zhoršení otoku. Na toto pozor zejména v nezdravotnických zařízeních provádějících lymfodrenáž. Manuální "otevření" by Vám měl provádět lymfoterapeut sám popř. Vás to naučit, sama by jste si to nikde neměla hledat a asi by jste to ani nedělala správně. Je nutno provádět manuální uvolnění každý den před aplikací Lymfovenu. Nechápu, jak může někdo jeho odpověď označit za "nekvalitní"??!! Dnes se bohužel opravdu "roztrhl pytel" s přístrojovou lymfodrenáží hlavně kvůli vidině rychlého zisku, ale spousta těchto studií a nezdravot.zařízení si neuvědomuje závažnost počinu neuvolnění odtokových cest! V našem studiu klientům vždy před první aplikací přístrojové (nebo manuální) lymfodrenáže ve zkratce vysvětluji co je lymf.systém, jak funguje a proč je nutné uvolnit odt.cesty. Pokud ošetřující personál toto neumí, je lepší se poohlédnout někde jinde a myslím, že je dokonce na místě chtít vidět před provedením lymfodrenáže odbornou certifikaci ošetřujícího personálu. Vždyť zdraví máme jen jedno :)!

Ježková Marie Anna
www.energystudiojablonec.cz

15.4.2012 17:32

Kvalitní  (2)    Nekvalitní  (0)
RE: Ruční masáž před přístrojovou lymfodrenáží?

Dobrý den, tento týden jsem byla poprvé na přístrojové lymfodrenáži. Dostala jsem 10 vstupů jako dárek. Překvapilo mne, že mi lymfodrenáž byla prováděna v oblečení včetně kalhot. Takže jsem ležela zašněrovaná v nafukujících se nohavicích a džíny mi spíše překážely, bylo mi to nepříjemné. Je to tento postup správný? Navíc, jak se zde dočítám, bez předchozího úvodu před samotnou přístrojovou lymfodrenáží, co mne vlastně čeká a bez ručního otevření lymfatických cest. Prosím o odpověď, jak mám dále postupovat. Děkuji moc a přeji hezký den!

25.4.2012 11:15

Kvalitní  (0)    Nekvalitní  (0)
RE: Ruční masáž před přístrojovou lymfodrenáží?

Dobry den sama jste si myslím zodpověděla...pokud jste cítila že to bylo nepříjemné a jeste k tomu podle mne zcela neodborné ošetření nechodte tam...Postup není vubec spravny.Podle mne zbytečně ztraveny čas a jeste Vám to muže i ublížit.Ve studiu upozorněte na to že to neprovadí odborně a že by meli vyškolit spravně personal.S pozdravem Nada Brožová

25.4.2012 14:48

Kvalitní  (1)    Nekvalitní  (0)
RE: Ruční masáž před přístrojovou lymfodrenáží?

CO k tomu napsat - že je to tragedie největší. Přístrojová lymfodrenáž se dělá ve spodním prádle v jednorázových tenoučkých "papírových" kalhotách. Dělat to v ryflích a ještě k tomu bez manuálního otevření krku a regionálních uzlin je trestuhodné. Už to tady píšu pokolikáté a stejně mám pocit, že je to marné, je to marné, je to marné (abych citoval Smoljaka). U podobných salonu to lze aspoň "omluvit" neznalostí a neuvědomováním si důsledků. Ale jsou mnohá zdravotnická zařízení a rehabilitace, kde dělají přístrojovou lymfodrenáž taky bez uvolnění uzlin, což je trestuhodné taky. Ne z neznalosti, ale mnohdy, protože se jim prostě nechce a nějak to funguje i bez toho, tak proč dělat "zbytečně" něco navíc.. Je otázka, jestli by Česká lymfologická společnost neměla zřídit registr zařízení, které to dělají špatně, aby si na ně dali pacienti pozor a který by se plnil negativními referencemi od pacientů a odborníků. Bohužel problémem je také, že přístroj pro lymfodrenáž si může koupit každý, např. i majitel penzionu, který to bude chtít mít jako servis pro klienty a nikdo nezjišťuje, je li k jeho používání fundovaný. To je ale otázka pro firmy tyto přístroje prodávající, aby při předvádění přístrojů a zaškolování do používání, zároveň zaškolovali i do uvolňování uzlin a upozorňovali na jejich nutnost. Bohužel se z přístrojové lymfodrenáže dělá hlavně byznys...

25.4.2012 20:13

Kvalitní  (2)    Nekvalitní  (0)
RE: Ruční masáž před přístrojovou lymfodrenáží?

Dobry den pane Bajnárek, mluvíte mi z duše..byznys nás pohltil a zapoměl na lidství...Nada

26.4.2012 09:36

Kvalitní  (0)    Nekvalitní  (0)

Komerční sdělení: Čeká vás operace? Potřebujete být co nejdříve zase fit? Chcete urychlit vstřebávání otoků a krevních podlitin po operaci a podpořit nekomplikované hojení?