Cvičení po porodu  

Pohyb je důležitý v každém věku, včetně období těhotenství a šestinedělí. Cvičením po porodu se tělo ženy rychleji vrací do původní kondice. Cvičení přispívá k odstranění nadbytečných kilogramů, příznivě působí na zavinování dělohy, zabraňuje ztrátám vápníku z kostí a působí preventivně na žilní onemocnění. Posilování svalstva pánevního dna snižuje riziko močové inkontinence. Cvičení po porodu celkově posiluje tělesné zdraví a podporuje psychickou pohodu ženy. Cvičení můžeme zahájit již druhý den po porodu s ohledem na celkový zdravotní stav, případná poranění a vyčerpání po porodu. Cvičit je lépe po kojení. Doporučuje se cvičit s přiměřenou intenzitou, řídit se svými pocity, vyvarovat se nadměrného natahování svalů, silových cvičení, otřesů, používání těžké zátěže apod. Vzhledem k tomu, že největším změnám podléhají v těhotenství břišní svaly a svalstvo pánevního dna, je vhodné se zaměřit na tyto partie. K výběru vhodných cviků je možné využít běžně dostupnou literaturu, filmové materiály či kurzy pro těhotné.

Jste odborníkem pro tento výkon? Staňte se autorem popisu tohoto zákroku! Návštěvníci portálu hledající tento výkon Vás uvidí jako autora textu, odborníka pro tuto oblast. Pacienti se s důvěrou obracejí pro konzultaci spíše na lékaře, které vnímají jako experty právě na problém, který je trápí. Chcete se stát autorem? Kontaktujte nás ještě dnes! Ukázka a podmínky účasti na autorských textech.
Publikováno
   
Diskuze
O čem se mluví Reakcí celkem Poslední odpověď
Cvičení po císařském řezu POPULAR 1 19.9.2013
Vhodné cviky po porodu POPULAR 1 19.9.2013
Kdy začít po porodu cvičit? POPULAR 2 19.9.2013
Zobrazit všechny diskuze k Cvičení po porodu