Cvičení po porodu

Pohyb je důležitý v každém věku, včetně období těhotenství a šestinedělí. Cvičením po porodu se tělo ženy rychleji vrací do původní kondice. Cvičení přispívá k odstranění nadbytečných kilogramů, příznivě působí na zavinování dělohy, zabraňuje ztrátám vápníku z kostí a působí preventivně na žilní onemocnění. Posilování svalstva pánevního dna snižuje riziko močové inkontinence. Cvičení po porodu celkově posiluje tělesné zdraví a podporuje psychickou pohodu ženy. Cvičení můžeme zahájit již druhý den po porodu s ohledem na celkový zdravotní stav, případná poranění a vyčerpání po porodu. Cvičit je lépe po kojení. Doporučuje se cvičit s přiměřenou intenzitou, řídit se svými pocity, vyvarovat se nadměrného natahování svalů, silových cvičení, otřesů, používání těžké zátěže apod. Vzhledem k tomu, že největším změnám podléhají v těhotenství břišní svaly a svalstvo pánevního dna, je vhodné se zaměřit na tyto partie. K výběru vhodných cviků je možné využít běžně dostupnou literaturu, filmové materiály či kurzy pro těhotné.

Publikováno:

Jste odborníkem pro tento výkon? Staňte se autorem popisu tohoto zákroku! Návštěvníci portálu hledající tento výkon Vás uvidí jako autora textu, odborníka pro tuto oblast. Pacienti se s důvěrou obracejí pro konzultaci spíše na lékaře, které vnímají jako experty právě na problém, který je trápí. Chcete se stát autorem? Kontaktujte nás ještě dnes! Ukázka a podmínky účasti na autorských textech.

Diskuze

O čem se mluví Reakcí celkem Poslední odpověď
Cvičení po císařském řezu  POPULAR  1 19.9.2013
Vhodné cviky po porodu  POPULAR  1 19.9.2013
Kdy začít po porodu cvičit?  POPULAR  2 19.9.2013
Zobrazit všechny diskuze k Cvičení po porodu