Dobrý den,
obracím se na Vás s dotazem ohledně zánětu průdušek, který mě velmi trápí a nemohu se ho zbavit. Na úvod bych chtěla podotknout, že jsem nikdy podobné problémy s kašlem a průduškami neměla, ani v dětství, a nekouřím, ani se nepohybuji v kuřáckém prostředí.
Problémy začaly na konci října, kdy jsem pár dní (2-3) měla slabý suchý kašel, na který jsem nic nebrala a zase přešel. Ale v polovině listopadu se kašel opět objevil, tentokrát s větší razancí a s nepříjemnými pocity na průduškách. Začala jsem užívat volně dostupná léčiva – 2 balení jitrocelového sirupu, šalvějové bonbony, průduškové čaje a Hedelix. Nic nezabralo a kašel (suchý) se stále zhoršoval, obzvláště v práci, v klimatizované kanceláři, kde je velice suchý vzduch.
Šla jsem tedy k lékařce, která mi předepsala Erdomed. Ten mi pomohl na první dva dny a pak se problémy vrátily. Navíc se přidaly nepříjemné bolesti a píchání v levé části hrudníku (na různých místech) a zad. Šla jsem tedy opět k lékařce, která mi dala kvůli průduškám neschopenku a dohodly jsme se, že budu užívat atb Amoksiklav a Klabax (nedávno jsem kvůli jiným problémům byla na gastroskopii, kde mi zjistili chronický zánět žaludku a helicobactera, na jehož eradikaci jsem dostala kombinaci 3 léků – z toho 2 výše zmíněná atb, která jsou určena i k léčbě zánětů dýchacích cest). Atb neměly na kašel žádný vliv, pořád byl suchý a snad se ještě zhoršoval. Když jsem byla v klidu, tak to bylo dobré, ale jak jsem vstala z postele, hned jsem se rozkašlala. Při další návštěvě dr. jsem dostala Mucosolvan a Aerius na zklidnění velmi podrážděných dýchacích cest. Mucosolvan pomohl, kašel začal být vlhký a velmi se zmírnil. Na konci neschopenky (14 dní) už skoro žádný nebyl, a nebolelo mě v hrudníku.