Pozná se leukémie z krevního obrazu?

Pozná se leukémie z krevního obrazu?

hanul  |  návštěvník  |  Jihočeský kraj
  • 3 odpovědí
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli se z krevního testu Ko+dif dá poznat leukémie, nebo na to musí být zvláštní test? Děkuji za odpověď.
MUDr. Jaroslava Marková  |  Basic member  |  Praktické lékařství pro dospělé  |  Praha
  • 1648 odpovědí
  • 8 Likes
Dobrý den, dá se z něj vyslovit podezření na leukemii. Poté jsou třeba další vyšetření. Některá onemocnění mohou totiž vyvolat v krvi podobý obraz- tzv. leukemoidní reakci (např. infekční mononukleoza).
  • 3 odpovědí
Děkuji za odpověd. Šla jsem k lékaři se zvětšenými uzlinami v tříslech a podpaží a asi týden trvající velkou únavou. Dělali mi krevní testy, kde přišli na mírně zvýšené bílé krvinky a yprotilátky na toxoplasmosu, takže bylo možné, že jsem nemoc prodělala, ale bylo mi z výsledků zděleno, že už by měla být zaléčena. Je to už měsíc, unavená jsem stále, uzliny v tříslech jsou stále zduřelé, trpím často bolestmi hlavy, kostí a kloubů, hlavně na nohou a rukou. Hledala jsem na internetu a právě našla dost podobných příznaků i u leukémie. Myslíte, že je možnost že bych ji mohla mít? Děkuji.

Reakce na hanul

MUDr. Jaroslava Marková  |  Basic member  |  Praktické lékařství pro dospělé  |  Praha
  • 1648 odpovědí
  • 8 Likes
Dobrý den, spíše to budou příznaky infekce.U leukémie je zvětšení uzlin spíše vzácnější, často bývají známky krvácení do kůže,z nosu, dásní, záněty v ústní dutině a v krevním obraze současně snížené červené krvinky a destičky. Nevím, zda vám dělali i diferenciální rozpočet, kde bývají zjistitelné tzv. blasty- nezralé bílé krvinky. Příznaky, které uvádíte svědčí spíše pro toxoplasmozu případně jinou celkovou infekci.

Reakce na MUDr. Jaroslava Marková

• 3 odpovědí