Těhotenství a štítná žláza

Těhotenství a štítná žláza

anonym  |  návštěvník  |  Praha
  • 1 odpovědí
Dobrý den,
prosím o sdělení správných hodnot TSH a fT4 v období těhotenství ve 23 týdnu.
Děkuji za odpověď
anonym  |  návštěvník  |  Praha
  • 1 odpovědí
Dobrý den,

v roce 2007 jsem byla na operaci štítné žlázy pro koloidní uzel. Nikdy před tím jsem se se štítnou žlázou neléčila, poněvadž dle krevních testů jsem neměla ani zvýšenou a ani sníženou funkci štítné žlázy. Přišla jsem tedy o půlku štítné žlázy. Po operaci jsem brala Letrox 50 - 1 tabletu denně. Pravidelně jsem užívala tento lék, ale rok od roku jsem byla více a více unavená, když jsem to sdělila mé lékařce endokrinoložce zvýšila mi dávku na Letrox 75 - 1x denně 1 tabletu, což se mi zdálo nesmyslné, když jsem byla po Letroxu 50 unavená. Nicméně v roce 2010 jsem zkolabovala na vyčerpání organismu. Navštěvovala jsem různá vyšetření a bylo mi jedním lékařem doporučeno, abych vysadila Letrox a hlídala si hodnoty. Poněvadž se můj stav stále horšil, tak jsem zhruba v polovině roku 2011 vysadila Letrox a cítila jsem se daleko lépe, přetrvával pouze spánek, kdy mi byla diagnostikována Hypersomnie a syndrom neklidných nohou. Tyto diagnózy mi byly zjištěny v únoru 2012, kdy jsem s hodou okolností otěhotněla, přesto, že jsem neužívala žádné léky na štítnou žlázu. Jakmile jsem zjistila, že jsem gravidní, což bylo koncem března, kdy jsem nedostala menses, nechala jsem si udělat odběry na TSH a FT4. 11.4.2012 jsem měla TSH 2,31 a FT4 12,6. Můj gynekolog mi řekl, že by s tím nic nedělal, že hodnoty mám v pořádku. Vzhledem k tomu, že jsem se rok léčila u více lékařů, protože mi nikdo nedokázal stanovit přesnou diagnózu. Jediná lékařka čínské medicíny mi přesně stanovila diagnózu. Nyní samozřejmě navštěvuji gynekologa, endokrinologa a lékařku čínské medicíny.