Pohybová terapie (hubnutí cvičením)

Autor:

Je známo, že pohyb hraje nezastupitelnou roli nejen v terapii nadváhy a obezity, ale i ve zdravém životním stylu. Pohybem trénujeme svalstvo, celkově kardiovaskulární aparát a když zvolíme správnou aktivitu a hlídáme tepovou frekvenci, vede sport i k redukci nadváhy.

spani

Velmi podstatná je volba sportovní aktivity i to, jaké volíme cviky na hubnutí. Ideální je kombinace aerobní i anaerobní aktivity v jedné cvičební jednotce, kdy dochází ke spalovaní kalorii i k budování svaloviny, která potom dále zvyšuje náš metabolický obrat. Konkrétní typ pohybu a konkrétní cviky na hubnutí vždy doporučí nutriční terapeut či obezitolog, vždy musíme zohlednit míru trénovanosti, stupeň obezity a v neposlední řadě i časové a finanční možnosti pacienta. Jako ideální typ pohybu můžeme každému doporučit chůzi, ideálně v rychlejším tempu a ve vhodné obuvi. Podstatná je také délka cvičení a častost aktivit. Začínáme vždy postupně, podporujeme pacienta ve všech aktivitách, ovšem ideální je pohyb denně 30 minut, nebo 3-4x týdně hodinu.

Aktualizováno: 21.10.2015

Pohybová terapie (hubnutí cvičením)

Doktor ve Vašem okolí