Selhání ledvin z antibiotik

Selhání ledvin z antibiotik

Leniska1  |  návštěvník  |  Zlínský kraj
Dobrý den, prosím Vás mému příteli bylo zjištěno akutní selhání ledvin, vypadá to že je to s antibiotik. Prosím moc o radu co to vlastně znamená??? Jak mu můžu pomoci?? Příteli je 28 let
Včera jej odvezla sanitka a dnes ještě nemá všechna vyšetření.
MUDr. Jaroslava Marková  |  Basic member  |  Praktické lékařství pro dospělé  |  Praha
  • 1648 odpovědí
  • 8 Likes
Dobrý den, akutní selhání ledvin je stav, kdy ledviny neplní své funkce a dochází tak k rozvratu vnitřního prostředí organismu. Některé léky včetně antibiotik jsou pro ledviny toxické a mohou být příčinou poškození ledvin. Tento stav je závažný a vyžaduje intenzivní péči, směřující k úpravě vnitřního prostředí ev. dočasné náhradě funkce ledvin dialýzou. Pokud nedojde ke komplikacím, ledviny se postupně zregenerují a jejich funkce upraví. Nejlépe mu pomůžete, pokud mu poskytnete svou blízkost a oporu a zůstanete optimistická.
Doktor ve Vašem okolí