Únava z práce, pracovní vypětí, pocit zbytečnosti

Únava z práce, pracovní vypětí, pocit zbytečnosti

divika  |  návštěvník  |  Olomoucký kraj
dobry den,
v praci jsem prozila velmi hekticke a narocne období( jsem na pozici reditelky hypermarketu), které trvalo cca 4 měsíce. Mnoho prace, změn, stresu a vse takrka bez volna. Pracovní den nebyl nikdy mene nez 10 hodin a k tomu obrovsky stres. Nyní je to dva měsíce po, na moje místo přisel mlady ambiciozni a ja jsem nyní sice zamestnana,na stejne funkci,ale tak nejak navic.Prozivam období smutku, beznadeje, citim se odkopnuta a zbytecna i kdyz jsem patrila mezi vyborne reditele,ale protekce je vic. Co je ale horsi, nedokazu se soustredit, nemam motivaci, jsem priserne unavena. Nedokazu pracovat 8 hodin, v noci nespim, trpim bolestma zad, nohou a jakakoliv aktivita me unavi. Do prace se musim nutit a nedokazu se z ni radovat a to jeste pred pul rokem jsem do prace chodila rada a nedovedla jsem si predstavit zustat doma. Dnes bych jen spala, ani na film neudrzim pozornost. Neumim se z niceho radovat a nic me nebavi. Jak znovu zacit zit. divika@seznam.cz
Ordinace multispektrální terapie docenta MUDr. Bohuslava Hanuše  |  Basic member  |  Trhové Sviny
  • 2 odpovědí
Dobrý den, ano bohužel se tyto situace stávají stále častěji a častěji - v ČR ještě nepřišli na fakt, že zkušenost není vlastností mladých a ambiciózních lidí. Nicméně, děje se tak jak popisujete. Osobně se domnívám, že by ve Vašem případě bylo optimální konzultovat schopného psychologa a zároveň se poněkud stabilizovat po stránce somatické, například lehkými antidepresivy, která nejsou návyková. Na základě stabilizace somatické a psyché byste pak měla v rozhovorech s psychologem opravdu velice rychlou šanci dostat se z tohoto nezáviděníhodného stavu a opět vykvést s novými perspektivami. I přes všechno přeji co nejhezčí dny vánoční a co nejvíce štěstí v dalším roce.

Doc. MUDr. Bohuslav Hanuš
Mgr. Lada Skulilová  |  Basic member  |  Lipník nad Bečvou
  • 137 odpovědí
  • 23 Likes
Dobrý den,
nejsem si jistá, zda jste schopna se z popisovaného stavu dostat vlastními silami. Přesto - chcete-li to zkusit, doporučovala bych začít s pravidelnými meditacemi (sama) a dále s nějakým energetickým cvičením, např. tai -chi nebo i jóga (asi v nějaké skupině). Dále je potřeba dbát na dostatečně vydatné dýchání (okysličení těla a mozku), nejlépe venku. Denně navečer zařaďte nějakou dynamičtější aktivitu (alespoň rychlá chůze, 60 minut). Postupně lze zátěž zvyšovat. Pamatujte, že fyzická námaha uvolňuje endorfiny, což je prospěšné! Dá se doporučit také sauna a plavání. Před spaním užívejte vit. B a ráno hořčík s vápníkem. Zkuste si denně najít či udělat nějakou drobnost, z které budete mít radost, nebo na kterou se budete těšit. Rozhodně pomůže více nějaké rozptýlení, než neustálé přemýšlení o tom, co se stalo - snažte se za každou cenu přeladit dosavadní myšlenky.

Dále máte možnost "nasadit" nenáročnou alternativní sebeléčbu zv. autopatie, se kterou je šance, že se Váš stav postupně a po určité době vyladí.

Pokud by se však stav nelepšil, bude potřeba vyhledat pomoc. Jedna z možností je, jak uvádí kolega, obrátit se k medikaci (alespoň pro začátek, než se psychika stabilizuje). Prvním stupněm by mohl být praktický lékař, případně po dohodě s ním i psychiatr, jako další stupeň. Zde získáte pro sebe nejefektivnější léky, abyste mohla dále fungovat. Léky však většinou nejdou přímo po příčině, z níž se problém vyvinul.

Jinou možností je psychoterapeutická práce (souběžně s léky, anebo i bez nich - pokud budete svou situaci ještě zvládat). Zde bych považovala za důležité vypořádat se se změnou, resp. událostí, která zapříčinila Váš smutek a pocity zbytečnosti, tj. zpracovat Váš odchod z pozice a jeho okolnosti. K tomu slouží efektivní technika zv. bdělá regrese a postačuje jedno dvě sezení, abyste se vymanila z negativního vlivu toho, co se stalo. Dále bych stejnou cestou, anebo použitím hypnoterapie zpracovávala celé uplynulé náročné 4měsíční období, po které jste byla ve stresu a které Vás oslabilo (záležitost cca 4 - 7 sezení /hrubý odhad/), tak abyste znovu našla svou vnitřní sílu.

Šanci na pozitivní změnu tady určitě vidím, doporučuji Vám však začít co nejdříve, než se stav ještě více zhorší. Informace o uvedených postupech můžete najít na internetu, příp. na mých stránkách, nebo mi v případě zájmu o bližší podrobnosti napište. Můžete se ke mně také kdykoliv objednat.

Přeji Vám brzké vyřešení problémů a rychlý návrat do dobré psychické kondice.
S pozdravem
Mgr. Lada Skulilová, psycholožka, privátní terapeutka, Lipník nad Bečvou
Doktor ve Vašem okolí