Těhotenství a stres - vliv na dítě

Těhotenství a stres - vliv na dítě

jaja  |  návštěvník  |  Jihočeský kraj
  • 3 odpovědí
Dobrý den, potřebovala bych poradit. Máme s manželem 5 letou dcerku a moc si přejeme druhé dítě. Letos mi bude 30 let a nechci již čekat. Strach mám pouze ze stresu a vlivu, který by mohl na miminku zanechat, případně bych se chtěla zeptat jak je to s komplikacemi v těhotenství zapříčiněnými stresem. Chodím totiž do zaměstnání, a přitom dálkově studuji vysokou školu. Hlídání nemáme takže je dost těžké zvládat domácnost, dítě, zaměstnání a studium. Letos v září budu konečně studium končit ale pokud bych otěhotněla hned, šla bych ke státnicím asi ve 8. měsíci a z toho mám strach. Moc by mi pomohl odborný názor a doporučení. Děkuji
Mgr. Jana Žďárská  |  Basic member  |  Říčany u Prahy
  • 17 odpovědí
Dobrý den,
záleží jaký druh stresu to je a jak intenzivně ho prožíváte. Pokud je to třeba takový ten zdravý stres a nabuzení, když člověk musí zvládat hodně věcí najednou, tak myslím, že by to mělo být v pořádku. Pokud je to však úzkostný stres, tak to pak může mít vliv na dítě, že bude v prvních měsících života také úzkostnější a plačtivější. Nebo v případě hodně intenzivního stresu by mohlo dojít k předčasnému porodu. Nicméně ani to není zásada. Vždy je to naprosto individuální.
Podle mého názoru by bylo dobré se zařídit tak, aby Vy jste s tím byla v pohodě. Jsem přesvědčená, že se vůbec nic nestane, když např. ještě 2 měsíce počkáte, abyste případně ke státnicím nemusela v tak vysokém stádiu těhotenství. 30 let není tak magické číslo, že by se poté už nemělo nic podařit. Dnes naopak mnoho žen má děti až po 30. roce.
Tak se držte, věřím, že to nakonec zvládnete lépe, než čekáte.
Jana Žďárská
  • 3 odpovědí