Kulhání po výměně kyčelního kloubu

Kulhání po výměně kyčelního kloubu

HanaMarie  |  návštěvník
  • 3 Likes
Dobrý den, v lednu jsem podstoupila výměnu kyčelního kloubu. Bolesti nemám, ale stále se nemohu zbavit kulhání a občas se mi samovolně podlamuje noha, někdy mě bolí noha v oblasti stehna těsně nad kolenem. Vzhledem k udržení si práce jsem žádnou rehabilitaci neabsolvovala. Cvičím doma, jezdím na rotopedu a chodím na procházky. V práci bohužel celý den sedím, pracuji jako účetní. Podle lékaře by se mohlo jednat o problem s páteři, kyčel nemohl být usazen na původní místo - silné poškození pánve. Nikde se nemohu dočíst jak správně cvičit a jaká jsou omezení pohybová po 8 měsících od operace. Je mi 54 let a ráda bych se kulhání zbavila. Budu vděčná za každou radu. Děkuji.
FYZIOklinika s.r.o.  |  Basic member  |  Praha
  • 297 odpovědí
  • 12 Likes
Dobrý den,

rehabilitace by měla být nedílnou součástí procesu výměny kyčelního kloubu.
Poté, co Vám operatér vymění samotný kloub je nutné adekvátně "vycvičit" svalový aparát trupu a nohy tak, aby kyčel fungovala co nejoptimálněji a Vám umožnila opět komfortní pohyb.
Usazení kyčle jiným způsobem - jak popisujete - určitě je dalším komplikujícím faktorem, který nás však opět navádí k nutnosti co nejlepší funkce okolního svalového aparátu, který se tak musí vyrovnat s novými a ne úplně ideálními podmínkami, kterými tento zásah je.
Obecným pohybovým omezením po výměně kyčelního kloubu je křížení nohou (sed s nohou přes nohu), hluboké předklony ve stoji (např. zavazování si tkaniček ve stoje, ohýbání se k zemi), zvedání natažené dolní končetiny do vzduchu - noha působí jako páka na kyčelní kloub.
V cvičení byste se měla obecně zaměřit na posílení svalů přední strany stehna, uvolnění hamstringů a odtahovačů kyčelního kloubu a stabilizaci pánve a bederní páteře. Pro konkrétní cviky navštivte fyzioterapeuta, který Vám vše ušije na míru.

S přáním pěkného dne

Iva Bílková - FYZIOklinika.