Cholesterol a nežádoucí účinky léku rosucard

Cholesterol a nežádoucí účinky léku rosucard

mmolda  |  návštěvník  |  Jihomoravský kraj
  • 1 odpovědí
Dobrý den,
je mi 44 let a již od mládí mám zvýšenou hladinu cholesterolu (vždy to bylo mezi 5,5 - 7). Lékaři mi do 40 let tvrdili, že pokud mám dostatek pohybu, tak se s tím tělo vypořádá. Ve svém bývalém zaměstnání jsem pravidelně každý rok musel chodit na pracovní lékařství (kontrola krve atp.) a nikdy jsem neměl předepsané léky. Před 4 lety jsem změnil práci a lékaře, nový lékař mne poslal na internu a od té doby beru Rosucard 20mg, kontrola 2x ročně. Cholesterol se snížil na 4.
Po celý život aktivně sportuji (posilovna, bojová umění, běh - sport pravidelně tak 5x týdně), nejím tučné maso (ani kůži u kuřete), nejím salámy. Snažím se jíst zdravě, mám ale rád sladké snídaně (koláče, buchty), zelenina denně, ovesné vločky atp. Jídlo 3xdenně, kafe 2x denně, alkohol minimálně. Váha 73, výška 165 - asi 20 let pořád stejné, nadváha způsobena svalovou hmotou.
Známí mne přesvědčují ať Rosucard vysadím, protože je škodlivý, způsobuje rozpad svalové hmoty a Alzheimerovu chorobu.
Jaký je Váš názor na Rosucard ? Brát či nebrat?
Děkuji.
MUDr. Táňa Andreasová  |  Basic member  |  Interní lékařství  |  Praha
  • 346 odpovědí
  • 61 Likes