Tupozrakost a zákaz řízení

Tupozrakost a zákaz řízení

Kačka  |  návštěvník  |  Pardubický kraj
Dobrý den.Ve 12 letech u mě zjistili tupozrakost.Nikdy mě to neomezovalo.Dnes jsem prišla z preventivní prohlídky kde mi paní doktorka sdělila že nemohu vykonávat svoji práci.Pracuji jako řidič jezdím s menší dodávkou.Ještě mě poslala na oční.Hrozím se toho že kvůli vadě skončím na PU.Děkuji Kateřina
MUDr. Vladimír Korda, Ph.D., MBA  |  Basic member  |  Oftalmologie  |  Pardubice
  • 571 odpovědí
  • 27 Likes
Dobrý den paní Kateřino,
pokud je řízení motorového vozidla náplní Vaší práce, tak pro posuzování způsobilosti spadáte do skupiny 2. Zde jsou limity na zrakovou ostrost stanoveny následovně...lepší oko musí přečíst (a to i s brýlemi) řádek odpovídající 80 % normy a horší oko alespoň 10 % normy. Samozřejmě jsou tam i další podmínky, zejména rozsah zorného pole. Ale naprostá většina tupozrakých na jedno oko toto splňuje, takže se zatím nestresujte.
Jestli si chcete přečíst všechny podmínky, které se ke zrakovým funkcím vztahují, tak je najdete na XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX v příloze č. 3. Pokud budete mít zájem můžete se obrátit i na Naše ambulance ve východních Čechách, například i na kliniku v Pardubicích.


V případě jakýchkoliv dotazů nás neváhejte kdykoliv kontaktovat.
Přeji krásný zbytek dne a jsem s pozdravem.

MUDr. Vladimír Korda, Ph.D.,MBA
Oční klinika OFTEX
Rokycanova 2798, 530 02 Pardubice
Česká republika
ředitel
XXXXXXXXXXXX
--------------------------------------------------------
tel.: XXXXXXXXXXX, GSM: +XXXXXXXXXXXXXXX
email: XXXXXXXXXXXXXX


Jára  |  návštěvník  |  Jihomoravský kraj
  • 1 odpovědí
Dobrý den,
je mi 21 let a mám tupozrakost, kterou mi zjistili v 9 letech. Nějaká léčba proběhla, ale nebyla moc platná. Pravé oko mám zdravé bez žádných dioptrií a na tom levém mám tupozrakost a 3,5 dioptrie. Je možné, abych si udělal řidičský průkaz skupiny C a mohl vykonávat práci jako profesionální řidič na kamionu? Děkuji za odpověď. Jaroslav