Hallux Rigidus - Cheilotomie

Hallux Rigidus - Cheilotomie

Katka  |  návštěvník  |  Olomoucký kraj
  • 2 odpovědí
Dobrý den,
jsem čtvrtý den po zákroku - Cheilotomie pravého palce nohy. Personál byl na mě v nemocnici velice hodný, ale bolesti jsem měla šílené. Ted už se to pomalu lepší, i když palec jsem zatím nerozhýbala.
Chtěla bych se zeptat nějakého odborníka, na jak přibližně dlouho tento typ operace vydrží, než výrůstky zase narostou.
Prý se mi Hallux dělá i na levém palci, ale není to zatím na operaci.
Zajímalo by mě také zda mohu až výrůstky zase narostou podstoupit něco jiného než je Déza.
A pokud bych podstoupila Dézu, zda obuji boty na běžky, boty s nižším podpatkem, nebo je to bez šance. Je mi 37 let, tančím 2 krát týdně salsu a bachatu. Pracuji jako průvodkyně. Jsem spíše aktivní člověk než pasivní. Předem děkuji za názory.
Revmacentrum®  |  Basic member  |  Brno
  • 1230 odpovědí
  • 11 Likes
Zdravím,
cheilotomie - tj. odstranění nárůstu kosti v oblasti kloubu je řešením paliativním. Nelze rovněž exaktně odhadnou prognózu, neboť není známá tíže artrózy základního kloubu palce nohy. Jsou k dispozici i radikálnější operace ke konzervativní záchraně kloubu v případě hallux rigidus, př. operace dle Manna.
Prim. Moster, Revmacentrum
Katka  |  návštěvník  |  Olomoucký kraj
  • 2 odpovědí
Děkuji moc za odpověd. Zapomněla jsem dodat, že mi byla předtím zjištěna artroza III. stupně a několika lékaři navrhovaná artodéza. Pouze jedním lékařem mi byla navržena operace dle Kellera, ale tu mi odmítali ostatní lékaři udělat, že je pro starší lidi s menší pohyblivostí. Proto mám dotaz, zda je možné i jiné řešení než artodéza až se stav opět zhorší.

Reakce na Katka

Revmacentrum®  |  Basic member  |  Brno
  • 1230 odpovědí
  • 11 Likes
Jak jsem uvedl výše, je radikálnější operace ztuhlého palce operace dle Manna, která je mezistupněm v konzervativní léčba palce před artroplastikou. Tato operace by měla být v repertoáru každého ortopedického oddělení.