Notice: Undefined index: show_discussions in /data/www/medved/application/widgets/DiscussionsRelatedBottomWidget.php on line 44
Zrychlený tep a bolest hlavy - Zrychlený tep (tachykardie) - Diskuze

Zrychlený tep a bolest hlavy

Zrychlený tep a bolest hlavy

Kristýna  |  návštěvník  |  Zlínský kraj
Dobrý den,

jsem studentka, 23 let. Posledních pár měsíců mě trochu bolelo na hrudi a cítila jsem občas nepříjemně bušení srdce. Poslední týden mám zrychlený tep neustále, bolí mě také dost hlava (pořád, i v noci), mám studené ruce a nohy a cítím se unavená. Může to být i následkem stresu? (Nemyslím si ale, že bych se nějak výrazně stresovala) Může bolest hlavy souviset se srdcem?
Děkuji za odpověď.

Kristýna
Mgr. Lada Skulilová  |  Basic member  |  Lipník nad Bečvou
  • 10 odpovědí
  • 23 Likes
Dobrý den,
konzultujte své stavy s lékařem a absolvujte doporučená vyšetření. Kromě případného organického podkladu může Váš stav souviset i se stresem, případně s nedostatkem pohybu a nedostatečným dýcháním.
Sama můžete již teď začít s nácvikem abdominálního dýchání, které vede ke zklidnění autonomní nervové soustavy, takže se přitom snižuje bušení srdce, snižuje se tlak, zvýší se prokrvení mozkové tkáně a celkové okysličení organismu a přitom se snižuje celkové napětí a nervozita těla. Trénujte hlavně ve chvílích klidu, kdy jste v pohodě (až 15x denně), pak začněte uplatňovat i při Vašich nepříjemných stavech. Informace a popis najdete na internetu.
Dále by bylo vhodné rozcvičovat páteř (ta může někdy stát za problémy s hlavou i srdcem) a doplnit do těla hořčík a zinek. Před spaním užívejte po určitou dobu vitamin B. Prospěje Vám i každodenní sportování nebo svižná procházka (30-60 minut). Omezte spěch a honění, udržujte si klid a pohodu. Vaše tělo teď pouze reaguje na styl Vašeho života. Máte možnost to změnit, ale je potřeba pro to něco aktivně udělat. Věřím, že to zvládnete.
S pozdravem
Mgr. Lada Skulilová
MUDr. Táňa Andreasová  |  Basic member  |  Interní lékařství  |  Praha