Bolesti zad (korzet)

Bolesti zad (korzet)

Klára  |  návštěvník  |  Moravskoslezský kraj
Dobrý den pane doktore, chtěla bych se vás zeptat mám problémy se zády.Mám hypermobilitu páteře, a esovitou skoliosu s rotací. A na TH-10 drobný margin. prolaps.Chodím na rehabilitace, a prozatím nevidím žádné změny záda mě bolí pořád. Občas si je musím i prokřupnout ať se mi uvolní blokády. Moje otázka tedy zní, jestli si na tyhle problémy mám nechat předepsat korzet, a jestli by mi korzet mohl pomoci. Děkuji moc za odpověď.
jarka  |  návštěvník  |  Praha
  • 1 odpovědí
  • 1 Like
Dobrý den Kláro,
nejsem lékař, ale hypermobilita znamená zvýšenou pohyblivost páteře, a Vy potřebujete rovnováhu tzm. zpevnit a, svalový korzet abyste nemusela prokřupávat a udržela skoliózu v mezích
b, pomůcky na zpevnění při zátěži
/budete-li švadlena 9h sedět u šicího stroje, nebo zedničit, tak určitě korzet na dobu zátěže, sedíte-li u počítače , tak každých 15 min se jít projít a dodržovat zásady správného sedu s labilní podložkou pod zadkem, po práci si zajít zaplavat nebo zajezdit na koni, cvičit na velkém míči, prostě se hýbat., pak korzet nepotřebujete)
MUDr. Tomáš Vilhelm  |  Basic member  |  Neurologie  |  Šumperk
  • 248 odpovědí
  • 76 Likes
Dobrý den,
nepíšete kolik je vám let, nepíšete nic o tom , jak byla skoliosa zjištěna a o jaký jde úhel. Pokud jde pouze o nález z RTG , tak vás mohu uklidnit , že nález THL skoliosy má možná 30% snímkovaných. Navíc je to často ovlivněnou polohou při snímkování. Ať tak či tak, skoliosa samotná nebude příčinou bolestí. Hypermobilita není choroba. Jde o vcelku častý nález . Danajský dar od Pána Boha. Využívají ho s úspěchem hadí ženy a cirkusové umělkyně. Prokřupnutí neznamená , že je přítomná blokáda. Jde o zvukový projev pohybu kloubních ploch.
Nejčastějším zdrojem bolesti jsou svalové změny spojené se svalovými trigger body . Více o spoušťových bodech se dočtete např. na XXXXXXXXXXXXXXXX nebo XXXXXXXXXXX
modra  |  návštěvník  |  Jihomoravský kraj