Nakrčenina voperované čočky

Nakrčenina voperované čočky

Kateřina  |  návštěvník  |  Středočeský kraj
  • 2 odpovědí
  • 1 Like
6. a 12.6. mi byly při odstranění šedého zákalu voperovány umělé čočky. Na pravém oku byla při pooperační kontrole zjištěna mou oční lékařkou nakrčenina čočky, která nejspíš způsobuje zdvojené vidění tohoto oka. Při kontrolách na klinice, kde jsem se zákrokům podrobila, na mé stížnosti na dvojité vidění nereagují a řešení nehledají. 27.9. mám podstoupit YAG LCT a poté ještě laserovou dokorekci obou očí (nedořešené dioptrie + astigmatismus). Nejsem odborník, neznám způsoby odstranění tohoto problému a nevím, v jakém pořadí by se mělo postupovat. Z četných zásahů mám obavy, protože trpím syndromem suchého oka. Za odpověď moc děkuji.
MUDr. Vladimír Korda, Ph.D., MBA  |  Basic member  |  Oftalmologie  |  Pardubice
  • 571 odpovědí
  • 27 Likes
Dobrý den,

u moderní nitrooční čočky není nakrčení možné. Čočka může být decentrovaná, nebo což je vzhledem k plánovanému zákroku YAG pravděpodobnější, tak je zadní pouzdro zanesené bílkovinnými usazeninami, které je třeba odstranit. Toto čištění můžete bez obav podstoupit.
Bohužel neuvádíte typ čočky, jaký Vám byl implantován. Navíc takto na dálku nemůžu rozlišit, zda se skutečně jedná o dvojité vidění a nebo má obraz pouze jakési duchy v důsledku zbytkové refrakční vady. Pokud po vykorigování pomocí brýlových sklíček zmizí pocit dvojitého vidění, tak je laserový zákrok na místě, jen je třeba volit metodu s ohledem na stav syndromu suchého oka. Pokud brýlová korekce nepomáhá a dvojité vidění přetrvává i s ní, tak je třeba zjišťovat příčinu a do té doby laserovou korekci nedoporučuji provádět.

V případě jakýchkoliv dotazů nás neváhejte kdykoliv kontaktovat.
Přeji krásný zbytek dne a jsem s pozdravem.

MUDr. Vladimír Korda, Ph.D., MBA
Oční klinika OFTEX
Rokycanova 2798, 530 02 Pardubice
Česká republika
ředitel
XXXXXXXXXXXX
--------------------------------------------------------