Notice: Trying to get property of non-object in /data/www/medved/application/widgets/NewsletterSubscriberSideWidget.php on line 112
Zákalky ve sklivci - Biologická léčba chorob sítnice a sklivce - Diskuze

Zákalky ve sklivci

Zákalky ve sklivci

Jirka  |  návštěvník  |  Praha
Dobrý den,
asi před týdnem jsem navštívil očního lékaře, kterému jsem vysvětlil svůj problém a ten mi řekl, že podle popisu se bude jednat o zákalky ve sklivci. Po vyšetření mi ale bylo řečeno že jsem v porádku a zákalky netrpím.
Musím ovšem říci, že vážně tyto problémy mám. Na levé oko vidím přesně ve středu zorného pole čáru na jednom konci s černou tečkou. Na pravé oko tvary nerozeznávám, pouze míhání různých smítek(možná také čar) v okraji zorněho pole. Tyto tvary vidím při pohledu na světlejší místa, hlavně v poledne, když je světlo nejintenzivnější. Na večer zmizí. Tvary se pohybují společně s okem s lehkou setrvačností.
Poslední dny už je ale tento stav tak nepříjemný, že začínám pociťovat nevolnost a nemohu se soustředit na nic jiného než na poletující čáry. Dnes jsem se dokonce cítil jako kdybych šilhal a neustále spatřoval v zorném poli velkou část nosu.
Je zapotřebí podrobnější vyšetření než jaké jsem podstoupil? Pomůže mi jiný oční lékař nebo nějaký zákrok? Může se jednat o problém jiný, než oční(tlak, mozek)?
Děkuji mnohokrát.

S pozdravem Jiří
prof. MUDr. Pavel Rozsíval CSc., FEBO  |  Basic member  |  Oftalmologie  |  Hradec Králové
  • 133 odpovědí
  • 6 Likes
Vážený pane,
přesně popisujete drobné změny ve sklivci, které se pohybují společně s okem s lehkou setrvačností. Je to zcela běžná záležitost a je potřeba si na to zvyknout. Případné "vyčištění" sklivce pomocí vitrektomie je náročnou operací, která má svá rizika a pokud jinak zákalky nevadí vidění není indikována. Je často výrazný nepoměr mezi nálezem při vyšetření a subjektivními potížemi.
Hana  |  návštěvník  |  Karlovarský kraj
  • 2 odpovědí