Notice: Trying to get property of non-object in /data/www/medved/application/widgets/NewsletterSubscriberSideWidget.php on line 112
Špatné zaostření a občasná únava očí - Léčba astigmatismu - Diskuze

Špatné zaostření a občasná únava očí

Špatné zaostření a občasná únava očí

renata  |  návštěvník  |  Liberecký kraj
  • 1 odpovědí
Dobrý den,jelikož je mi 42 let a nikdy jsem nebyla u očního lékaře rozhodla jsem se pro preventivní oční prohlídku.Lékařka mi provedla vyšetření očí,řekla mi,že mám drobnou oční vadu se kterou jsem se naučila v průběhu života žít a jinak ,že je vše v pořádku.Po přečtení závěru vyšetření jsem se dočetla,že mám astigmatismus myopicus levis a k tomu jsou připsány nějaké hodnoty viz.

V OP 1,0 s-0,75/0 lépe J.č.1 Bt 16mm Hg AR-1,0-1,25/6
V OL 1,0 s-0,5/20 lépe J.č.1 Bt 16 mmHg AR-1,5-0,5/21
Prosím mužete mi vysvětlit o jak velký problém se jedná.Mám občas při pohybu očí pocit špatného zaostření nebo pokud čtu knížku, tak mi očas přeskakují řadky.Oči mám občas unavené.Při řízení se také necítím nejlépe.Děkuji za odpověď
MUDr. Vladimír Korda, Ph.D., MBA  |  Basic member  |  Oftalmologie  |  Pardubice
  • 571 odpovědí
  • 27 Likes
Dobrý den,
astigmatismus je nepravidelné zakřivení rohovky. Velmi zjednodušeně si to představte, že rohovka má ve vertikálním směru jiné dioptrie než v horizontálním a ten rozdíl je astigmatismus. Tuto vadu má každý člověk, jen u Vás je na pravém oku vyšší a může být zodpovědná za všechny Vaše popisované obtíže. Řešením jsou brýle či jiná korekce dioptrické vady.

V případě jakýchkoliv dotazů nás neváhejte kdykoliv kontaktovat.
Přeji krásný zbytek dne a jsem s pozdravem.

MUDr. Vladimír Korda, Ph.D., MBA
Oční klinika OFTEX

renata  |  návštěvník  |  Liberecký kraj
  • 1 odpovědí