Postup při vysekávání zubu

Postup při vysekávání zubu

RikaE  |  návštěvník  |  Praha
Dobrý den, chodila jsem k lékařce, která mi do šestky nahoře navrtala jakýsi šroub. Poté co se mi zub rozlomil a co u jiného zubu nedokázala diagnostikovat zánět jsem odešla k jiné zubaře. Ta mi zuby zrentgenovala a zjistila že v šestce nahoře je podivný šroub (je velký a přijde mi že železný) který asi měl původně vyplnit kanálky, navíc není našroubovaný rovně do kanálku ale šikmo skrz celý zub a končí zašroubovaný v kosti. Lékařka mi řekla že to musí ven i se zubem a vzhledem k tomu že byl zub rozlomený a postupně se odlamoval dál, už ho moc nezbylo, je tam skoro jen ten šroub. Prý ho musí vysekat. Jak se prosím při tomto zákroku vysekávání zubů postupuje??
Klinika GHC Praha - Odborné ambulance  |  Basic member  |  Praha
  • 115 odpovědí
  • 18 Likes
Vážená paní, slečno,

rozhodnutí o způsobu extrakce se dělá na základě rentgenu zubu, v případě očekávání komplikací je lepší obrátit se na stomatochirurga, který je kompetentní na veškerou problematiku.
Pokud se rozhodnete tento zub budoucnu nahradit implantátem je dobré, aby extrakci vedl přímo lékař, který bude implantovat, neboť má možnost maximálně uchovat kost, případně defekt po extrakci doplnit kostní drtí tak, aby zůstala v maximálním množství pro budoucí implantát. Zákrok se dělá běžně v lokální anestezii, neměl by bolet. Klinika GHC Praha nabízí pro bázlivé pacienty možnost ošetření v analgosedaci, kdy pacient dostane do žíly koktejl farmak a zákrok, který se dělá na sále, příliš nevnímá. Termínu „vysekat“ se nebojte, v případě, že zub nebo čep nepůjdou ven běžným způsobem, pomůže se nástroji nebo lehkým odvrtáním. Cenové relace na našem pracovišti pro chirurgickou extrakci zubu : 3.000,-Kč až 5.200,-Kč, panoramatická rentgen - 1.400,-Kč, lokální anestezie 350,-Kč, analgosedace cca 10.000,- Kč.
Pokud by Vás zákrok na klinice zajímal, objednejte se, prosím, na vstupní vyšetření na tel.č. XXXXXXXXXXX/8/.

S pozdravem